Förförd? ;)

Vet ni, jag tar tillbaka det jag skrev igår. Jag tror inte riktigt att jag behöver oroa mig om min dejting-karma.

Jag är vanligtvis väldigt restriktiv med mitt nummer och ger bara ut det till personer som jag initialt känner att jag nog vill träffa fler än en gång. Det är liksom inte kul att sitta inne i lägenheten och vara rädd för att gå ut för att en crazy dude har tagit bussen ut till mitt bostadsområde och "är ute med hunden" i sju timmar och väntar på att jag ska tycka att det är romantiskt att bli stalkad. Det är det inte. Det är skitläskigt.

Så trots att min erfarenhet säger mig att jag inte borde ge ut mitt nummer till någon som jag inte träffat först och definitivt vill se igen, så chansade jag.
Vi hade pratat om poesi, vin och tv-serier. Han verkade Helt Normal. Grammatiken fanns där, han hade tagit sig tid att läsa min presentation och han kallade mig inte för "sötis", "gumman" eller andra förminskande ord. Kort och gott så verkade han respektera mig för mig. Så han fick mitt nummer.

Vaknade i morse till en nakenbild ur det blå. Hans första sms. Blev rätt paff, för ingenting vi hade diskuterat hade på något vis kunnat tolkats som att jag satt och trånade efter hans kropp. Det gick några timmar utan att jag lyckades sätta ord på den besvikelse? irritation? fövåning? avsmak? ilska? som jag kände gentemot bilden.
Utan att jag svarat dök sedan nästa sms ner i inkorgen: "förförd? ;)" löd det. Nä. Det var jag inte. Jag kände mig, om något, lurad. Här hade jag spenderat timmar med att bygga upp en repertoar på intellektuell konversation, och så ändrar han helt plötsligt och utan förvarning spelet till ett billigt försök att få ligga? Var någonstans mellan "Jag har inte läst så mycket av beat-poeterna, men Howl ligger på min att läsa-lista" och "ja det vore trevligt att ses i veckan. Du kan nå mig på [nummer], ha det bra" läste han in "jag skiter fullständigt i att fortsätta den här diskussionen, allt jag vill är att ha din kropp"?
 
Dessutom såg han inte alls ut som på bilderna han hade på sin profil.
Ja! Fast nej... | |
Upp