Att sälja sin värdighet

Det kommer en dag i var kvinnas liv då hon överväger att prostituera sig. Det är oundvikligt. Genom hela våra liv har vi blivit värderade baserat på vårat utseende, och män har blivit fostrade till att kunna försörja sin kvinna (läs: köpa henne). Det faller sig då naturligt att prostitution är en av de första tankarna som cirkulerar i en kvinnas huvud när det dammar i plånboken. För er som inte är införstådda med hur man kommer fram till den slutsatsen så ska jag lite snabbt förklara.
Det första man gör när man funderar över hur man ska få in pengar är att brainstorma lite, och det brukar se ut ungefär som följer:
Vad är jag bra på? Ingenting *uppgiven suck*
Vilka saker brukar andra människor lyfta fram hos mig? Mitt utseende.
Vilka skulle köpa mina tjänster? Medelålders män med pengar nog att spendera på icke livsnödvändiga saker (och jag skulle behöva lite pengar till just livsnödvändiga saker).
Vad gillar män att köpa? Kvinnor. Och har de redan en fru/flickvän som de gillar att visa att de tycker om (läs: äger) genom att köpa smycken och resor för att behålla hennes gunst, så är det ju ändå kul att visa sin makt för andra kvinnor. T.ex. genom att bjuda en snygg tjej i baren på en drink.
Vad kan jag således erbjuda för tjänst som ger mig mat på bordet pronto? Prostitution. För drinkar innehåller inte riktigt så många näringsämnen som jag skulle behöva, och man kan inte heller betala hyran med cocktailparaplyn. Tyvärr.
Ungefär så.

Och idag är en sån dag i mitt liv. Med 18,47 kr på kontot och en blygsam summa som trillar in den 25e så känner jag mig alltså lite fattig. Då jag är kapabel till att författa någorlunda välskrivna rader, har en rätt livlig fantasi och tycker att det är rätt tråkigt att tvätta, så har jag alltså registrerat mig på en "köp mina trosor"-sajt. Tänkte att det är ju bättre än att sälja min kropp (vilket jag varit övertygad om att jag skulle bli tvungen att göra inom den närmsta framtiden). Så i helgen ska jag försöka bygga upp lite extra värdighet, som jag sen har råd att förlora på att kränga smutstvätt till folk som har tittat för djupt i porrarkiven.
 
Eventuellt.
Ja! Fast nej... | |
Upp